Thursday, August 22, 2013

JODOH :(

Assalammualaikum..kita dh berada di syawal yg ke 15..
alhamdulilah syawal tahun ni Allah permudahkn segala urusan...
Ya Allah..mungkin blog nie jadi tmpt untuk aku luahkn segalany...
yakni tidak diketahui secara umum oleyh orng lain..
pilu sayu semuany mula menyelebungi...khabar indah dr salah sorang adik tersayang..
selamat bertunang dgn InsyaAllah seorang lelaki yg bakal jadi imam yg baik buatny..
alhamdulilah..
bila meningkt usia sbegini..byk yg aku pikirkn..
pikir tntg urusan jodoh..
mencari yg soleh tidak semudah bicara..kerna aq bkn solehah yg cocok jd pasangan pada yg soleh..
apa daya aq..
keinginan untuk mempunyai hubungan yg halal meluap luap  dlm diri ku..
doa kutitipkan pada Illahi moga permudahkan urusan..
Adakah masih ada jodoh ku di dunia ini..atau ajal menemui ku dahulu sebelum jodohku :(
Ya Allah takot rasa bila mengenang kematian....
aq bukan hmba yg puny amalan mmpu menjami syurga untuk ku...
perasaan cmburu bila melihat rakan2 mengikat tali pertunangn dan juga mendiri rumah tangga..
tapi tidak aku..
nthlah sejauh mana hubungan ini mampu bertahan..
kerna dia xpunya apa-apa untuk jaminan..
sayu hati n perasaan cmburu menguasai bila rakan-rakan yg lain mampu punya seorang imam InsyaAllah yg soleh..tp aku?masih punya tanda tanya..
kerna aq x punya kepercayaan atas hubungan ini...
hany hiburan semata-mata..
mampukah aku menunggu ....
aku mahu yg soleh tapi layakkah aku...
hamba yg hina..
diri yg penuh kekotoran...
sayu hati bila melihat manusia lain suci dari perkara yg menyumbang ke arah zina..
tapi tidak aku...kadang perkara ini terlau membebankan rasa hati...
aku tidak sekuat pasangan yg lain..
kerana yg aku mahu hubungan yg halal..
itu yg ku mahukan...
bagaimana hendak ku tunggu dan menunggu ya Allah pada si dia..
mampukah Ya Allah?....
aku dpt rasakan ruang dihati ini masih kosong ...
aku sendiri tidak tahu hala tuju hubungan ini....
dan dia xpernah mengerti apa yg aku rasa...
keinginan aku untuk punya hubungan yg halal ya Allah..
tahniah buat nunu ats pertunangan itu...
walaupun tidak dikhabarkan terlebih dahulu akak tumpang gembira...
:(:(


No comments:

Post a Comment