Friday, August 30, 2013

Siapa aku untuk tentukan JODOHKU

Assalammualaikum..
hi semua..
kalau boleh setiap hari rasa nk update kt blog nieh..
tp jari jemari xmampu nk digerakkan ...
so pendam dan pendam
bercakap dgn diri sendiri..
kadang-kadang keluh sendiri..
baru- baru ini dikejutkan dengan  pertunangan nunu..
pertunangan nunu yg tidak dikhabarkan kepada kakak angkt dia sendiri..
mungkin ak sahaja yg menganggap diri sbgai kakak angkt dia tp bukan dia..
selepas itu kawan baik dari sekolah tadika bakal melangsungkan perkahwinanny dgn pasangan bulan 11 ini..
ya Allah...mungkin hubungan kmi sudah renggang bila masuk ke alam menengah...
tapi sedikit terkilan mungkin terharu jugak..
sbb dulu mungkin tertanya2 siapa yg bakal berkahwin dulu..
dan Allah dh tentukan yg jodoh dia dulu dari aku...
alhamdulilah walaupun hati ini rasa seperti meluap-luap untuk turut mengikut jejak itu...
S.A.B.A.R itu je mampu aku ungkapkan pada diri aku...
siapalah aku untuk ubah semua yg ditentukan oleh Allah..
ujian Allah untuk aku
aku harus percaya..
Allah sedang aturkan sesuatu yg lg baik...
InsyaAllah...
ya Allah cepat sungguh aku berpaling tadah pada PENCIPTA KU yg menciptakanku..
kenapa perlu aku persoalkn segala yg ditentukan olehNYA....
walaupun hati ini begitu sedih dan sayu Ya Allah..
bersih hati ini...
mengapa perlu dikisahkan soal jodoh sedangkan mati itu pasti..
entah ada jodoh atau tidak untuk kearah itu..
dgn siapa jodoh itu..
semuany sering menganggu hati dan jiwa ini ya Allah..
bersih hati dan jiwa ini ya Allah...:(((((((
Astafirullah...

No comments:

Post a Comment