Tuesday, July 2, 2013

KELUH RESAH SI PIPI TELOQ

Assalammualaikum...
Rasany sudah lama tidak menaip sesuatu or buat entry baru untuk blog ini..ok mulai dari sekarang demi hendak memartabatkan bahasa ..saya akan menaip dengan sepenuh hati dalam bahasa melayu tetapi seandainya ada ternampak word dalam bahasa english maafkn saya ea...
saya sedang mengira hari..hari untuk mghabiskn peperiksaan final untuk semester ini..
jiwa kacau?sudah semestinya..
jiwa kacau sebab banyak benda yg kita mahukan dalam hidup tetapi tidak semua kita akan dapat..
saya suka motivasikn orng supaya tidak pernah putus asa dalam perjalanan hidup,syukur dengan nikmat yg Allah beri..tapi...kadang2 saya tidak mampu untuk lakukan semua itu..rasa jatuh seorang diri ...jatuh pada realiti dunia..kemahuan yang tidak dikecapi..pertanyaan demi pertanyaan..
tidak mahu mempersoalkan nikmat yang diberi tapi rintihan itu menunjukkan cara kita mempersoalkan..
merintih,mengeluh rasa seakan penat untuk mengejar keindahan dunia..
bila difikirkan dunia yg bakal ditinggalkn..kenikmatan yg bukan selamanya..
pernah mendengar seorang rakan berkata mengenai prinsip hidup..tidak mahu mengejar kemewahan dunia..cukup punya basikal untuk ke sawah,,cukup makan dan pakai..asalkan ibadah makin bertambah..bangun di 2/3 malam untuk mendekati diri pada Allah paginy ke sawah..smbi mghirup udara segar..jauh dari pada persaingan dan kesibukkan dunia demi mengejar harta kemewahan dan segalanya..
mampukah aku berfikir sedemikian..
sedangkan hati ini penuh keinginan..
rasa seperti mengapa aku tidak seperti yang lain..mempunyai kepintaran,kesenangan,kemudahandan keselesaan...aku perlu kekuatan perlu bangun untuk mendapatkan sesuatu ...kemahuan yang aku inginkan  hanya bisa perolehi seandainy itu dari kudrat ku...seandainya aku yg mengejarkanny..tetapi seandainya telah kugagahi kecewa disebalik kemahuan yg masih jugak tidakdimiliki...
mengapa???mengapa aku masih seperti itu?
pandai mengeluarkn bait kata manis pada insan lain...tetapi pada diri sndri mengapa aku tidak mampu menjadi seperti itu..
setiap hari mengenang nasib diri...
setiap hari...
menghitung perjalananyg berbaki...redha Allah mampukah ku gapai...
ya Allah..keluh resah hati ini...
sakit hati ini..pilu hati ini..hanya ENGKAU mampu mengubati..hanya redha MU buatkan aku tenang,buatkan jiwa yg gusar kembali tunduk padamu Ya Allah..
Ya Allah beri aku jalan menikmati kesempurnaan hidup yg kau ciptakan..beri aku kekuatan Ya Allah..
beri aku jalan beri aku rasai keinginan ini ya Allah biarpun ku tahu hamba sepeti ini tidak layak memohon meminta2 padamu..tetapi dengan sifat pengasih MU,penyanyangMU  bantulah hambu MU kembali pada dunia yg sebenar jauh dari angan dan fantasi yg bisa merosakkn kesempurnaan yg kau ciptakn Ya Allah....

No comments:

Post a Comment