Sunday, July 21, 2013

Takdir Hidup

Assalammualaikum..w.b.t 

salam ramadhan yg sudah melalui fasa kedua ramadhan iaitu Ramadhan Makrifat..
alhamdulilah berada bersama keluarga tersayang nikmat yg Allah anugerah kn kerana tidak semua orng merasai dan mengalami nikmat yg diberikan ini...
alhamdulilah...syukur walaupun masih ada kekurangn tetapi mengapakah harus kita merumitkan kekurangan itu...
baru-baru ini mungkin dikejutkan dgn perkahwinan kedua Ashraf Muslim yg dikhabarkan telah diijabkabulkn di Thailand..sadis sekali ...
mungkin bg setengah pihak itu perkara yg sgt biasa..ye lelaki berpoligami..
poligami mmg tidak diharamkan dalam islam bhkan dlm Islam masih ramai ulamak yg melaksanakn kewajipan tu..termasok la Ustaz Azhar Idrus..
tetapi bertany diri mampukah aku menjadi wanita yg mampu berkongsi kasih tanpa sebarang rasa iri dan perasaan yg lain..
aku masih tidak mampu..n sampi bila pun aku rasa aku tidak mampu yA Allah..
tertany pada wanita2 diluar sana mampukah mereka?
bg yg sudah dimadukan bagaimana mereka menjalani kehidupan itu?
berkongsi kasih dgn orang lain..
sdgkn waktu bercinta tidak mampu dibiarkan pasangn mendampingi insan lain inikan apabila sah bergelar suami isteri..
sunguh kuat tabah bg srikandi diluar sana yg mampu berkongsi kasih....
tetapi bg seorang perempuan pasti kesedihan itu turut melanda jiwa..resah gelisah..
kadang-kadang tidak mampu aku melihat wanita diperlakukan sedemikian..aku tahu peritny rasa itu..
tetapi ketentuan Allah tentu sahaja ada hikmahny....
beri hati pada Allah InsyaAllah tenang jua..
bukan bhagia dunia yg kita damba semata-mata..tetapi bahagia di akhirat sana..
bahagia yg berkekalan..
moga aku jadi setabah itu seandainy sudah tersurat jalan kehidupan yg sebegitu..
Allah tidak akn memberi ujian bg hamba yg tidak mampu menanggungny....

ya Allah beri kekuatan dan ketenangn kepada wanita-wanita yg perlu berkongsi kasih diluar sana..moga mereka sentiasa dalam rahmat mu..Ya Allah :(

 selingan gambar masa wirasa pantun...
:D

No comments:

Post a Comment